jueves, 7 de julio de 2011

La immersió afavoreix que s'aprenguin més llengües

Primer dia de classe en una escola de Lleida Foto: L.S. / ARXIU.
El model lingüístic de l'escola catalana, basat en la immersió, ajuda en l'aprenentatge d'altres llengües –incloent-hi el castellà– i afavoreix la cohesió social. Això s'extreu dels resultats dels estudis elaborats des dels anys 90, que ahir diversos experts van recopilar en un acte organitzat per la Càtedra de Multilingüisme Linguamón, de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
“Sempre ens podem trobar missatges a la societat que no es corresponen amb els resultats de la recerca”, afirmava el director de la càtedra, Miquel Strubell, que amb la convocatòria pretenia desmentir mites i reforçar realitats al voltant de la immersió lingüística en català a l'escola.
“La resposta és que no”, van assegurar diversos experts a preguntes com ara si els alumnes castellanoparlants acaben l'escolarització amb dèficits en els coneixements per culpa d'estudiar en català.
El fet que el català sigui la llengua vehicular no només no perjudica el castellà sinó que l'afavoreix, atesos els resultats de diferents estudis en què el rendiment dels alumnes és millor en aquesta llengua. Altres estudis també indiquen que els nivells alts de català i castellà faciliten que s'aprengui una tercera llengua, com ara l'anglès.
A més, la immersió a l'escola és l'únic vehicle perquè l'alumnat de famílies no catalanoparlants conegui la llengua.

No hay comentarios:

Publicar un comentario